Un text molt poètic i mancat d'interrupcions per part del caixer, i un diàleg perfectament intencionat. Pense que són evidències que determinen un cas inventat. Han ficat a "una señora mayor", per a expressar el pas del temps. I la tècnica de repetir després de cada paràgraf "Pero tiene usted razón, no teníamos esta moda verde...", a mi, em sembla patètic, esperant un aplaudiment. Un aplaudiment doble perquè a més, es tracta d'una "señora mayor" contra un caixer jove. L'autor del text s'aprofita de la imatge que es té d'una persona major reforçant la condició de sector marginat: pobrets... impotents davant el món que no els entén i que menysprea els valors d'abans.
Òbviament, no és massa habitual trobar-se amb una persona major que et parle de no sé quants cavalls que té un cotxe, o de cintes de córrer elèctriques, o de satèl·lits, etc...
L'autor ha volgut crear un ambient fictici intentant plasmar el missatge de que cada cop anem a pitjor. I l'ha volgut crear per a un públic majoritari, amb un missatge en absolut radical, perquè no m'imagine a la "señora vieja" dient: "Doncs mira, és la primera volta que vinc, perquè tot açò que he comprat és per al meu fill. Però jo visc de manera pràcticament autosuficient i no em calen ni bosses de plàstic, ni caixer, ni cotxes, ni televisors, ni endolls, etc..."
Ara bé, cal fer en tot cas, una anàlisi ajustada al context. Personalment veig positiu que es facen el tipus de reflexions que inciten textos com el que ens presenta Unx Más. Tot i això, pense que s'ha de deixar clar que el camí no acaba al reproduir la vida occidental moderna industrialitzada de fa cinquanta anys, perquè fa cinquanta anys, no tenien tots els aparells que hi havia al mercat, perquè simplement no tenien diners per comprar-los, i no perquè pensaren que el sistema tecnoindustrial fóra indesitjable. Fa cinquanta anys, i parle de la majoria, tenia la mateixa obsessió que la gent d'ara, exactament la mateixa, però ara els productes a comprar són uns altres, res més.
Així que, cansat de veure com els discursos ecologistes actuals es planten ràpidament en prémer Control + Z fins aplegar a fa unes dècades, i tenint en compte que la culpa no la tenen les generacions, sinó algunes -moltes- de les persones que componen eixes generacions, concloc en que el text m'ha avorrit, per populista barat i gratuït, i per responsabilitzar a "les generacions" (eixe ésser abstracte) sense abordar les causes reals dels problemes.
La Moda Verde
Re: La Moda Verde
A mí, de hecho, me da la sensación de que el verdadero autor es un hombre de unos 50 años.
Tanto por su paternalismo, como por todo eso de una televisión en cada casa, pañales de trapo, y cascos de botella retornables... Responde al perfil del típico ciudadano que ha sido testigo del progreso tecnológico reciente, y que comienza a vislumbrar el negro futuro que le aguarda a este modelo de sociedad. Un individuo que se reconoce impotente ante la situación, pero con cierto sentimiento de culpa por haber sido partícipe; y ahora ya es muy tarde para hacerse el rebelde.
Por la mañana reenvío presentaciones PowerPoint a mis compañeros de oficina...
...Y por la tarde me voy con los niños a ver Avatar 3D.
Tanto por su paternalismo, como por todo eso de una televisión en cada casa, pañales de trapo, y cascos de botella retornables... Responde al perfil del típico ciudadano que ha sido testigo del progreso tecnológico reciente, y que comienza a vislumbrar el negro futuro que le aguarda a este modelo de sociedad. Un individuo que se reconoce impotente ante la situación, pero con cierto sentimiento de culpa por haber sido partícipe; y ahora ya es muy tarde para hacerse el rebelde.
Por la mañana reenvío presentaciones PowerPoint a mis compañeros de oficina...
...Y por la tarde me voy con los niños a ver Avatar 3D.